We waren heel vroeg op vanmorgen. Marianne lag al om 6:00 uur wakker en om 7:00 uur stond ze naast ons bed. Of het te maken had met de zenuwen voor onze huwelijksdag van 38 jaar geleden, wie weet?

We zitten dan ook vroeg aan het ontbijt. Ik zie dat de zeilboot, die voor ons lag, is vertrokken. Marianne wilde gisteravond nog naar een andere Cala, omdat er best wel wat swell de Cala instond. Achteraf waren het wel golven, maar van de langs racende speedboten en jachten, die nog voor duister de haven wilden bereiken. Na 22:00 uur werd het bijna spiegelglad in de Cala. Om dan ook deze ochtend de Just te verplaatsen naar een plekje iets dieper de Cala in, vindt ze een goed idee. Zo gezegd, zo gedaan. We hebben nu een perfect ankerplekje en we kunnen roeiend naar de wal.

Ria en Wim komen langs voor de koffie en Ria had hetzelfde idee als Marianne om langs de rotsen te klauteren om zo Cala Bassa te bereiken. En zodoende gaan we rond het middaguur op weg, over de rotsen, lopend onder een bloedhete zon. Elk plekje met iets schaduw voor verkoeling grijpen we aan. Cala Bassa blijkt toch iets verder dan verwacht, dus via een woonwijkje komen we op voor ons bekend terrein. We ploffen neer op een terrasje, waar wij al eerder een goede lunch hebben gekregen en we bestellen daar wat drankjes en nemen het Menu del Dia. Het was een goede lunch maar de vorige keer was iets beter, maar het zal wel per dag verschillen.

De terugweg was gelukkig een klein stukje wandelen en na een kort roeitochtje naar de Just nemen we gelijk een verkoelende duik. We horen het water om ons heen sissen. In de namiddag zijn we Spaans lui geweest, beetje lezen, Formule 1 volgen en nog een keertje zwemmen.

Voor de Spanjaarden zit het weekend er weer op, dus we verwachten dat we vannacht samen met de Primevere achterblijven in deze mooie Cala.