Gisteravond waren er ineens uit het niets een paar windstoten, die maar een half uurtje duurden. De wind loeide door de mast, maar het water in de Cala bleef spiegelglad. De rest van de nacht was het windstil en we hadden een rustige nacht.

Vanmorgen was het water eveneens spiegelglad. Alleen het zonnetje liet het afweten, die scheen heel flauw door de lichte bewolking. Er gebeurde eigenlijk weinig vanochtend. Het water kabbelt zachtjes, er zijn weinig boten en er heerst rust. Een catamaran gaat vlak voor ons ankeren, maar dat deed hij om wat gasten op te pikken en een kwartiertje later was hij vertrokken.

Ria komt een rondje om de Just zwemmen en in de middag borrelen we op de Primevere. Daar speelt wel het spannendste avontuur van de dag af. Wim heeft ons bijbootje vastgebonden, maar ik mis op een bepaald moment het lijntje aan hun reling. We kijken rond en ons bijbootje drijft al bijna 100 meter verder. De bemanning van een Amerikaanse catamaran heeft al een duik genomen naar ons bijbootje, terwijl ik met het bijbootje van Wim op weg ben. Samen komen we aan bij de catamaran. Na een bedankje voor de redding ben ik terug geroeid naar de borrel en heb erop toegezien dat ons bijbootje nu wel goed wordt vast gelegd.

Voor de schrik nemen we nog maar een drankje. Als het begint te regenen, met dikke druppels, zijn we snel terug geroeid naar de Just om daar de ramen en luiken te sluiten.

We hebben afgesproken om morgen de haven in te duiken van Sant Antoni de Portmany. Echter de voorspellingen verschillen bijna per uur, dus heel zeker weten we het nog niet. Waar doe je goed aan, als aangegeven wordt dat er 26 knopen wind en regen komt, terwijl het gisteren nog 31 knopen was. Het voordeel is dat we als we wel de haven ingaan de komende twee dagen, dat we dan ook nogmaals Ibiza stad kunnen gaan bezoeken.