Gisteren was een lange, drukke dag. Heel vroeg in de ochtend (02:00 uur opstaan) vertrokken Marianne en Daniel vanaf Schiphol. Toen ze iets voor 09:00 uur landden, ben ik met het bijbootje naar de stadskade gevaren om ze op te wachten bij de bushalte. Na een snel overleg qua weer, donderdag ruim 30 knopen wind, leek het ons verstandig om wat boodschappen te halen en een beschut plekje op te zoeken. We vonden dat bij Panagia Bay, een klein tochtje van anderhalf uur, op de binnenzee bij Preveza. Iets na de middag vonden we er een ankerplekje.

De rest van de middag hebben we gezamenlijk naar de planning gekeken voor de komende drie weken, de tijd dat Daniel bij ons is, en ook van welk vliegveld hij dan het beste kan vertrekken. We hebben het niet te laat gemaakt en gingen vroeg slapen. Het was voor allemaal een lange dag.

Vanmorgen liggen we rustig achter ons anker. De krekels laten zich luidkeels horen. Ik zit al vroeg in de kuip en Marianne en Daniel slapen een beetje uit. Nadat we lekker zwemmen in het 29 graden warme water, begint het een beetje te kriebelen. Vlakbij is de Buffalo Bay en dat vinden we ook leuk om Daniel te laten zien. We bekijken zeker vier weersites en die geven allemaal een verschillende windsnelheid. De laagste geeft 16 knopen door en de hoogste 29 knopen. Gelukkig wel allemaal uit het westen. Wat doen we? Marianne geeft toestemming en al snel halen we het anker op.

Rond het middaguur komen we aan bij Buffalo Bay en de wind begint al een beetje op te steken. We liggen bijna op hetzelfde plekje als een paar weken geleden. Het is een beetje ondiep (2,5 meter), maar wel beschut door het eiland. We zetten iets meer ankerketting dan nodig is in verband met de voorspellingen. Al snel geeft de windmeter 20 knopen door, wat uiteindelijk 31,5 knopen (windkracht 7) wordt. Tijdens het koken spotten Marianne en Daniel tot twee keer toe een grote schildpad en eerder deze ochtend onderweg hierheen hebben we ook twee dolfijnen gezien.

Tegen de avond gaat de wind afnemen en gaan we een rustige nacht tegemoet in Buffalo Bay. We liggen hier helemaal alleen omringd door kleine rotseilandjes.

We vertrekken morgenochtend vroeg naar Nydri en willen rond 10:00 uur de draaibrug halen bij Lefkas, of een uurtje later.