Vanmorgen heb ik als eerste vers brood gehaald bij de echte bakker. Lekker ééntje naturel en de andere met sesamzaadjes. De voorraad moet deels aangevuld worden en we gaan nogmaals naar de supermarkt, waar we gisteren al veel zware boodschappen hebben gehaald. Met twee volle tassen komen we terug bij de Just. Even de boel opruimen en we zijn klaar voor vertrek.

Het doel voor vandaag is de Varko baai op nog geen 6 mijl afstand. Het is een mooie baai met azuurblauw water. We hebben gelijk een mooi ruim plekje op een zandplaat op vijf meter diepte. De afgelopen twee weken hebben we steeds op Grevelingen-groen water geankerd. Dat is wel helder en tot ruim drie meter zichtbaar, maar de bodem is niet te zien. Vandaag zien we de bodem heel goed en ook ons mooi ingegraven anker. De temperatuur van het water is weer een paar graden gedaald tot nog steeds een aangename zwemtemperatuur. We snorkelen en zien veel visjes. De wind steekt in de loop van de middag iets op tot de 20 knopen. Dat hadden we niet verwacht, maar we liggen stevig. In de loop van de avond en nacht neemt de wind af, volgens de voorspellingen.

Vorige keer dat we in deze baai lagen was de beach bar in aanbouw. Tot onze verbazing is hij in die paar weken helemaal in bedrijf. En alle ligbedjes zijn afgeladen met muziek erbij. Wij vragen ons af waar komen die strandgasten vandaan? Omdat er een paar weken geleden maar een handjevol strandgasten op het ruwe zand lagen. We kijken weer naar het ankeren van de boten om ons heen en volgen de formule sprintrace via berichten op internet. We eten een visburger met lekker brood.

Morgen gaan we een baaitje verder om daar een fikse wandeling bergop te maken.