We hebben vandaag maar een kort tochtje voor onze boeg. Marianne ligt om 9:00 uur nog in diepe rust. De warme broodjes zijn gehaald, de tafel gedekt, de Just z’n dek is zoutvrij gemaakt en vaarklaar. Na een snelle douche kunnen we om 10:00 uur vertrekken.

We hebben de wind op de kop en met een rustig gangetje varen we op de motor. We komen drie maanvissen tegen, die vlak naast de Just snel dieper duiken. Even verderop komt een klein dolfijntje twee keer met een sierlijk boogje uit het water. Wij snel naar het voordek, maar hij zwemt niet met ons mee.

In de baai van Playa La Herradura hebben we een mooi ankerplekje uitgezocht. Er ligt al een Belgische zeilboot en wij plompen ons anker met ruime afstand van die frietvreters. Er staat toch nog een behoorlijke golfslag (swell) in de baai, maar we hebben erger meegemaakt.

We hebben besloten dat we voortaan in de middag ruim gaan lunchen (op z’n Spaans) aan boord of in een restaurantje en in de avond nog wat kleine hapjes nemen. We bakken dan ook een flinke hamburger. In de namiddag waren we flink opgewarmd door het brandende zonnetje en Marianne nam moedig een duik in het nog steeds koude water. Ik heb nog een ruime tijd lopen twijfelen voordat ik de sprong waagde met m’n groene sponsje, om gelijk de waterlijn schoon te boenen. Na een half uurtje in het koude water ben ik echt verkleumd, maar na een warme douche kom ik weer wat bij.

Voor het eerst kan ik weer eens met de drone vliegen. Er zijn hier geen vliegvelden in de buurt en ook geen militaire basissen. Het is flink wennen om een leuk filmpje te maken en nog moeilijker om op een schommelende Just te landen. https://youtu.be/529pT04tAWY

We hopen dat de swell nog iets gaat afnemen voordat we gaan slapen en zo niet, dan worden we in slaap geschommeld. Morgen gaan we naar Almirimar en willen we vroeg vertrekken.