Om 3:45uur was ik wakker, nu niet van het alarm. Het was in de haven windstil en een heldere lucht, toch maar even naar verschillende weersvoorspellingen kijken. Die zagen er beter uit dan gisteravond, de windkacht 7 was verdwenen samen met de thundershowers. Daniel wakker gemaakt voor de second opinion en die gaf een verwachte Go. Marianne had gerekend op uitslapen en een dagje Dover en kwam met moeite uit bed. Gezamenlijk de trossen los gegooid en toestemming gevraagd om de haven te verlaten. Eenmaal op zee was het iets hobbeliger dan we hadden verwacht, maar we hebben hogere golven beklommen. Daniel ging nog even 2 uurtjes z’n kooi in en samen met Marianne zagen we het ene front na het andere over ons heenkomen met daarin geen regen en af en toe iets meer wind. Bij het ronden van de Dungeness kwam Daniel ook aan dek en hebben we de koers verlegd naar Eastbourne. 8:00uur en we hebben nog 24 mijl te gaan met een doorbrekend zonnetje. Om 11 uur nog 10 mijl te gaan, maar het begint te regenen. Ruud doet snel zijn zeilbroek aan, maar de bui is al over voordat hij klaar is. Daniel is wel helemaal doorweekt, omdat die zo lang moest wachten tot die broek aan was. Het begint langzaam op te klaren, maar het is nog de twijfel of het zonnetje terug komt. Tot Eastbourne bleef het kwakkelen qua weer. We hebben Marianne nog gevraagd of ze door wilde varen naar Brighton, maar daar had ze geen zin in. Ze wilde weer vaste grond onder haar voetjes. Wat wij wel konden begrijpen, want we hebben 30 knopen af en toe op de windmeter gezien. In de haven was het wel beter, geen wind en een zonnetje wat doorbrak. Gelijk de dieseltank volgegooid, want de motor heeft overuren gemaakt met constant wind tegen. In de box waren de beide banken snel bezet en een diep geronk kwam uit de kajuit. Ik had ’s middags al een dutje op zee gedaan, dus heb ik de boot een zoetwater behandeling gegeven. Daniel kon geen genoeg van z’n middagdutje krijgen, maar een klein duwtje bracht hem weer in de bewoonde wereld. Tijd voor een wandelingetje, even langs de ASDA om internet te regelen, wat weer niet lukte. We hebben nog een beetje last van het tijdverschil, dus zijn we door gewandeld naar de Harvester voor een lekker maaltje. Morgen uitslapen en misschien door naar Brighton.