Na het werken snel douchen en om 6:45 uur waren we allemaal schoon en de auto weer afgeladen. Eenmaal op de haven hebben we de boot vaarklaar gemaakt en de auto op een veilig plekje geparkeerd. Zo de trossen kunnen los en rond 8:40 uur  vaarden we met zijn drieën de box uit op naar de Grevelingensluis. Een uurtje flink werken omdat we nog spullen, kleding en dekbedden moesten uitpakken. Onze bedjes zijn gespreid en toen was het tijd voor een appeltaartje. Met Mark hadden we een facetime gesprek vanuit St. Petersburg, waar hij gisteren in de haven aangekomen was. Hij had nu een paar dagen om alle winterpaleizen te bekijken en wat museums. Inmiddels waren we bijna bij de sluis, die mooi voor ons open ging, even wat gas erop en we konden mooi aansluiten in de halfvolle sluis. Even voor 11:00 uur draaiden we de Oosterschelde op. Ook bij de Zeelandbrug kwamen we mooi op tijd aan, die gooide de brug open om 12:40. Wat een geluk hebben wij, heerlijk zonnig weer en ook bij de Roompotsluis konden we zo weer mee met schutten. We zijn op zee en volgen marifoonkanaal op 16. Wat was het daar druk eerst een melding van 36 personen op een zinkend vlot voor Zierikzee en wat later een Mayday van een Schip wat vol liep met water, daar zaten 9 personen op. We horen net dat de reddingsboot te laat arriveerde en de boot vast was gelopen bij een strandje. Intussen zitten wij maar te dubben en te rekenen wat we gaan doen… ijsjes eten in Blankenberge of door naar Duinkerken of toch in één keer naar Eastbourne. We zijn er nog niet uit, het is goed weer, de wind in de rug en de zee vlak.  We zitten in onze zwembroek en Marianne neemt een koude kuipdouche. Het is toch Blankenberge geworden, om toch maar de nachtrust te pakken. Maar bij binnenkomst was het erg druk, alle boxen vol en 4 dik aan de steigers. Wat doen we, toch door dan maar? We mochten als 5 langszij en Marianne ging koken spaghetti met saus en als toetje een lekker groot Belgisch ijsje. Nog even lui in de kuip en de planning van morgen maken.