Rustig ochtendje even naar de vrijdagsmarkt geweest voor harde broodjes en er mochten geen pannenkoekjes (van Marion ook 5 kilo aangekomen) gekocht worden. Wel een beenhammetje meegenomen. Bij terugkomst op de boot was het nog steeds een stille bedoening. Tijdens het tafel dekken een  schreeuw geven “eten” en uit alle hutten kwam er langzaam beweging. Na het ontbijt hebben we de trossen los gegooid en zijn vertrokken met een heerlijk zonnetje en precies de juiste hoeveelheid wind uit de goede hoek. Even voor Zeebrugge viel de kaartplotter uit. We hebben gecontroleerd of er nog voldoende accuspanning was… nee dus. We hebben al twee nachten zonder walstroom gelegen en gisteren heeft alleen de motor tijdens het in- en uitvaren even aangestaan. Dus moet de motor aan om de accu op te laden. Na een half uur was er ook geen wind meer en hebben we de zeilen ingehaald. We varen nu rustig richting Nederland, op de motor, dan hebben we dadelijk in ieder geval weer voldoende energie. Het laatste stukje naar de Roompot hebben we de fok bijgezet en stoven we met 9 knopen op de Roompotsluis af, die al open stond. Even na 16:00 uur waren we weer op binnenwater en gingen de zwemvesten uit. Nog 2 obstakels: de Zeelandbrug en de sluis van Bruinisse. Het eerste opstakel hebben we tegen de 20 minuten moeten wachten voordat we rood/groen kregen van de brugwachter. Gas er op, Bruinisse maak ruimte, we komen er aan. Tjonge, tjonge, heel de dag mooi weer, komt er toch een donker wolken aandrijven. Snel op de buienradar gekeken, dat kan weer in Nederland, en ja hoor die komt onze richting op. Tijdens een heel heftige korte bui hebben we een bamisoepie gegeten. Het tweede obstakel hadden we meer geluk, niet druk en we konden gelijk doorvaren. De wind was na de regenbui helemaal weg dus zijn we op de motor richting Port Zelande gevaren, maar eerst speciaal voor Marion langs haar ouders die ergens op de Grevelingen met de Meneldor voor anker liggen. Na de welkom-terug-borrel op de Meneldor zijn we doorgevaren naar Port Zelande.