Héééél de familie wakker, een harde bonk tegen het voorschip. Ik zat rustig een boekje te lezen en de rest van de crew lag nog lekker op één oor, toen we een harde bonk voelden en hoorden. Mark en ik stonden gelijk buiten en Marianne stak met haar koppie uit het voorluik. Maar er was niks aan de hand, een Engelse boot had een krappe ligplaats toegewezen gekregen en kon de draai niet maken en hun vlaggenmast bleef even hangen aan ons anker. Met veel sorry van de Engelse bemanning en controle van ons of er niks anders beschadigd was, ben ik broodjes gaan halen en de rest ging gewoon wéér naar bed. Voor korte duur, want de bakker was dichtbij. Na het ontbijt gingen we nog even winkelen, maar na een stukje lopen ben ik met Marianne terug naar de boot gegaan. Ze heeft nog steeds last van haar voet. Rond 12:00uur waren we compleet en hadden ze verhalen over grote druiven op de markt. Nadat we hadden gevraagd hoe laat de volgende schutting was zijn Mark en ik nog naar de markt gerend voor een paar kilo druiven. We hadden 17 minuten toen we terug kwamen stond de brug al open. “Te laat” Maar via de marifoon hebben we toestemming gevraagd en we kregen groenlicht. Snel de boot losgegooid en richting sluis. We hadden even het idee dat we wel op de genakker konden naar Blankenberge, maar er stond te veel wind. Dan maar alle zeilen hijsen en  met een snelheid van ruim 8 knopen zijn we naar Blankenberge gezeild. Veels te kort tochtje. In Blankenberge bleven Marianne en ik aan boord en de crew ging boodschappen halen voor vanavond: lasagne en pizza en ons eerste ijsje voor vandaag. Heel de middag lekker van het zonnetje genoten met een drankje en snackje. Mark heeft voor het opwarmen van het eten gezorgd en ook nog de afwas. Als toetje hadden we hoe kan het anders een ijsje die ik met Mark ben gaan halen. Morgen richting Nederland bestemming nog onbekend.