Het rustige zondagmorgen gevoel, dat we gisterochtend misten, hebben we vanmorgen ingehaald, lekkere gekookte eitjes, verse broodjes, etc.

We hebben vandaag verder een druk programma. We hebben eerst even een kijkje genomen bij de bus- en metrohalte, om te kijken, hoe laat en hoe vaak ze naar Benidorm rijden. Vaak genoeg en keus zat. Vervolgens zijn we aan de klim begonnen naar het kerkje met de blauwe koepel. De heenweg met een route van de telefoon is een beetje saai en het kerkje is ook nog eens gesloten. Maar de terugweg lopen we de straatjes in, die ons aardig lijken. Het is allemaal heel erg mooi. We wandelen door het als cultureel erfgoed verklaarde oude centrum. We zien hele smalle straatjes met soms een trap en dan weer een helling. Er zijn bloeiende planten, Spaans ijzersmeedwerk en prachtige doorkijkjes. We zijn vanwege de warmte blij dat we nu alles naar beneden kunnen lopen.

Aangekomen op de boulevard hebben we wel trek in een bakje koffie. Veel cafeetjes zijn nog gesloten, maar we hebben een cafeetje gezien met allemaal Spanjaarden en daar gaan we tussen zitten. Na deze wandeling kunnen we wel wat verkoeling gebruiken en hebben we onze zwemspullen gepakt voor een duik in het zwembad, wat bij deze haven is. En dan lekker onderuit op de luxe ligbedjes met parasols en af en toe een dipje ter afkoeling.

We hebben uitgebreid geluncht op de Just en na een kleine siësta nemen we de bus naar Benidorm. Het moet voor ons ruim 42 jaar geleden zijn, dat we daar een keer op vakantie waren. We hadden daar een heel luxe penthouse appartement met 3 slaapkamers en 2 badkamers en rondom balkon voor 2 personen. Helaas konden we dat appartement niet meer terug vinden. Het is waarschijnlijk afgebroken voor nog een wolkenkrabber, waar heel Benidorm mee volstaat. Ook het restaurantje waar ze heerlijke gegrilde kippen verkochten was er niet meer. Helaas voor Marianne want nu moet ze nog vaak horen het verhaal dat ze liever een schnitzel wilde en ik heel lief zei “dan ruilen we toch”.

We hebben vervolgens de gehele winkelstraat en promenade afgewandeld tot ongeveer halverwege de kustlijn van Benidorm en via de boulevard weer terug naar de bushalte. Toen hadden we genoeg gezien van de overvolle stranden en de drukte. We hebben de bus terug genomen en we zijn uitgestapt in Albir. Dit is een net zo leuk plaatsje als Altea. We zijn vervolgens langs het strand terug gewandeld naar de haven. Morgen gaan we echt aan de slag de Just klaarmaken voor Ibiza.