Vanmorgen maar weer eens overleg “wat doen we”. Het anker op zo’n mooi plekje bevalt ons prima, maar één probleem, de verse voorraad raakt op. We hebben besloten om hier nog maar een paar dagen te ankeren.

Volgens oude vertrekkersverhalen is er een dingysteigertje bij Ferraguda en een grote Lidl. De rubberboot hebben we opgepompt en weer te water gelaten. Eerst nog even goed op Google maps kijken, waar het eventueel kan wezen. We kwamen op weg naar het steigertje nog twee ankerplekjes tegen, die er nog rustiger uitzagen en met strandjes vlakbij. Bij de dingysteiger was het een wirwar van rubberbootjes, maar we vonden nog een plekje. Voor ons is het de eerste keer en om ons mooie, nieuwe bootje er zo maar achter te laten, vinden we toch nog moeilijk. Dus Marianne bleef in ons bootje wachten. Alle andere dingys waren weliswaar duidelijk veel gebruikt, maar liggen daar toch maar met de motortjes eraan. Een 2,5 pk maar ook een 30 pk.

Ik ging naar de Lidl via een laddertje. Gelukkig, dat vormt geen probleem. Binnen tien minuutjes was ik bij de Lidl. Marianne’s boodschappenlijstje hebben we telefonisch vaak (15x) veranderd. Ik zag mosselen en daar hadden we alle twee wel trek in. Met twee volle tassen kwam ik het laddertje weer af bij het bootje. We zijn met de stroming en de wind tegen en opspattende golfjes terug gevaren naar het moederschip. We waren allebei aardig natgespetterd. Gelukkig hadden we waterdichte tasjes bij ons en zwemkleding aan. Op de Just namen we het besluit om naar die twee rustige ankerplekjes te varen. Dat bleek vooralsnog een goede keus (even de nacht afwachten voor de vissersvloot). We zaten heerlijk en hadden vrijwel geen last meer van langsvarende speedboten met toeristen. We hebben op ons nieuwe ankerplekje onze dagelijkse bezigheid weer opgepakt. Niks doen en een duik nemen. We hebben op een Hollandse tijd de pan met mosselen en groente opgezet en hebben heerlijk zitten smullen.

We zitten nu in het kuipje met kabbelend water en nog een warm avondzonnetje. Ik denk dat het er morgen echt van gaat komen, een frisse ochtendduik.