Wat hebben wij lekker geslapen. In de ochtend is het windstil met een hele zachte deining. We hebben een goede keus gemaakt om in Port Des Torrent te ankeren. Heel de ochtend hebben we onze bezigheden, Marianne zit lekker onderuit met een boekje en ik ben het muggennetje voor de kajuitingang aan het perfectioneren. Gisteren heb ik wel een duik genomen om het anker te inspecteren, maar door de flinke golfslag kon ik niet echt goed de bodem zien (ruim 10 meter). Dus vandaag doe ik nog maar een poging. Zoals verwacht is het anker goed ingegraven en zelfs helemaal diep in de zandbodem.

Met een gerust hart gaan we met het bijbootje naar de kant voor de lunch. We hadden net het bijbootje het strand opgesleept, als er een reddertje (strandwacht) komt, die zegt dat het niet is toegestaan om het bootje achter te laten. Hij wijst ons twee plekjes aan waar het wel mag, dan maar daar heen. Het blijft moeilijk om je bijbootje achter te laten, maar we willen ook wel eens naar de kant. Zo wie zo voor je boodschappen en nu voor een lunch bij een restaurantje, wat we al eerder gespot hebben en geen Ibizaprijzen rekent. We krijgen een heerlijk drie-gangen menuutje en zo zie je, je kan ook lekker eten voor een normale prijs. We wilden nog een wandeling maken, maar die hebben we verschoven naar morgen.

Het bijbootje lag nog op z’n plekje en we roeien rustig naar de Just. Waar we ons ochtendritueel weer oppakken, lekker relaxen. In de namiddag hebben we definitief besloten, dat we Valencia als winterhaven gaan nemen. We hadden er 6 op het oog gehad en langzaam vielen er veel af. Valencia bleek voor ons de beste keus: leuke stad, goede verbinding met het vliegveld, leuk om te fietsen (gebruiken we die ook nog eens) en strand dichtbij. Vooraf hebben we nog wat vertrekkersverhalen gelezen over hun winterhavens en daarna de knoop doorgehakt en een reserveringsaanvraag verstuurd. Al met al hebben we een heerlijke dag gehad met relaxen en hoe het er naar uit ziet blijven we hier nog een paar dagen.

Weer: licht bewolkt 28  graden
Windkracht: 2