Vroeg op vandaag, we gaan naar Palma. We verlaten deze hele mooie ankerplek, zachtjes manoeuvreren we langs de bootjes, waarvan de bemanning nog in diepe rust is. De zee is bijna spiegelglad en met het fokje bij dobberen we richting Palma de Mallorca. We varen dicht langs de rotsige kust bijna tot aan Palma.

Aangekomen in de grote haven van Palma zien we veel superjachten. Zelfs het jacht van Steve Jobs ligt in de haven en dat was nog één van de kleinere jachten. Wij varen diep de havenkom in, want onze ligplaats is vlakbij het oude centrum met z’n leuke straatjes. Het aanleggen gaat perfect (geen wind) en we hebben een mooi plekje. Nadat we de Just even een flinke schrobbeurt met veel water hebben gegeven, zijn we op pad gegaan.

Ons eerste doel was de grote kathedraal, maar we liepen al direct tegen het Paleis van de Koning aan. We hebben in heel het oude centrum door alle smalle straatjes gewandeld. De één nog mooier dan de andere. Als we bij de moderne winkelboulevard komen, zijn we die maar af gaan lopen, zoekend naar Plaça Major. Daar aangekomen hebben we een terrasje gepakt voor een verkoelend drankje. Er wordt gezegd dat alle wegen naar Plaça Marjor lopen en ook voornamelijk de winkelboulevards, dus hebben we daar een afslag genomen om verder te winkelen. We komen langs een grote markthal, waar we even een kijkje in nemen. De meeste winkels zijn gesloten in de middag, dus dat wordt een uitje voor morgenochtend.

Langzaamaan zijn we naar de Just gewandeld en hebben we nog even wat boodschappen gehaald. Samen hebben we een lekkere Poké Bowl met vis gemaakt. Na ons maaltje gingen we lekker onderuit. Het internet is hier supersnel en we kunnen hier alles updaten en wat downloaden.

Tegen de avond gaan we nog wat wandelen en op zoek naar de ijssalon van Palma “Ca’n Joan de s’Aigo”, waar ze al 300 jaar op dezelfde manier ijs bereiden, volgens de verhalen. Niets van gelogen. Het ijs was heerlijk, goedkoop en een mooie entourage.

Via een nog steeds drukke winkelstraat zijn we terug gelopen naar de Just. Het was een lange dag en morgen hebben we nog veel te bekijken in Palma.