Deze dag nemen we wel een vroege duik en er volgen er nog veel meer. Zodra we iets in het water gooien, dan krioelt het  van de visjes, die uit zijn op een lekker hapje. Dus lijkt het me wel leuk om met de GoPro het water in te gaan om het voederen te filmen. Marianne gooit stukjes brood het water in en in een mum van tijd ben ik omgeven door visjes.

Niet veel later gaan we met het bijbootje naar de grotten. In één van die grotten kon je een stukje invaren. Door de snelle speedboten waren we aardig nat geworden, dus dan maar meteen nog even een duik tussen de visjes. In de middag zijn we bij die grotten gaan snorkelen. Ik heb een zakje met brood meegenomen om daar de visjes te voeren en dat was weer een succes met wel honderden visjes om ons heen.

Terug op de Just liggen onze buren heel dichtbij, wat eerst niet zo was. We hebben het vermoeden dat die meer ankerketting heeft gegeven, maar dat ontkent die. Wij vinden het niet veilig om zo de nacht in te gaan en hebben het anker gelicht en koers gezet naar Cala Tarida, waar we eerder zijn geweest. Maar halverwege zagen we ook een mooie Cala en vrijwel zonder zeegras, dus gaan we snel naar bakboord en gooien daar ons anker uit. Dat bleek een goede keus, het water lijkt wel hier nog helderder en er is ruimte genoeg om ons heen. Ook hier heb ik een duik genomen om de visjes rondom de Just te zien zwemmen.

Rond 19:00 uur vertrekt een heel stel boten en wordt het steeds rustiger, maar rond 20:00 uur is het een armada van grote gehuurde catamarans, die allemaal naar de zonsondergang komen kijken. Ook op de rotsen en op het strand staan mensen in groepjes op de zonsondergang te wachten. Van de boten klinkt muziek en op de boot achter ons is het duidelijk feest. De zonsondergang gaat gepaard met tromgeroffel en een heel groot applaus van het publiek op het strand als de zon verdwijnt. Aan de horizon blijft een mooie paarse gloed over. Iets na half tien was het spektakel voorbij. We hadden verwacht dat alle catamarans zouden vertrekken, maar de meeste liggen nog om ons heen. Misschien als de wind uit de juiste hoek blijft waaien, dan is het best leuk om nog een keertje mee te maken, of zou het alleen op de zaterdagavond zijn?