Vanmorgen rond 5:00 uur even m’n bed uitgegaan. Het was voorspeld, ruim 30 knopen wind, maar zo vroeg. Toch maar even kijken of de bimini zich houdt. Maar toen ik m’n kopje naar buiten stak bleek het allemaal mee te vallen en ging ik nog maar een paar uurtjes terug. De voorspelde wind van 30 knopen, die zal aanhouden tot 15:00 uur was om 7:00 uur nog maar 2 knopen.

Gisteren was er samen met ons een grote 24 meter catamaran binnen gekomen en in de namiddag een 30 meter lang zeiljacht, daar ben ik vanmorgen even langs gelopen. Bij beide boten was de bemanning druk bezig om alles spik en span te maken.

Tijdens het ontbijt brak al een flauw zonnetje door in de half bewolkte lucht. Gisteren hadden we al genoeg gelopen, dus gingen we voor een kleine wandeling rond de haven naar het strand, waar we even door de branding hebben lopen kuieren. Op een terras namen we een bakje koffie, en terug naar de Just. Misschien vanmiddag een paar uurtjes naar het strand.

Op de Just zaten we lekker in het kuipje met de laptop, tablet, iphone’s en ipads aan onze verslaving te werken. En ik kon deze keer de Formule 1 race live kijken. Het strand schoot erbij in en we dachten om vroeg te gaan eten en dan nogmaals een strandwandeling. Maar ik kon het niet laten, we hadden al vaak de Primevere gezien in Portugal en ik knoopte een praatje aan met Wim en Ria, die ik uitnodigde om het gesprek voort te zetten op de Just. Met een wijntje hebben we wat tips uitgewisseld en de eventuele winterhavens hier in de buurt besproken. Gezellig om weer een paar Nederlanders te ontmoeten. Wij gingen uiteindelijk heel laat eten en na een verfrissende douche gingen we lekker onderuit op de banken.

Morgen na de boodschappen voor de haven voor anker.