Vandaag maar weer eens een wekkertje gezet, want we moeten een bus halen. Gisteravond hebben we alle timetables bekeken om vanaf de bushalte bij onze baai naar Ibiza te komen. Wat wij begrepen dat de eerste bus om 9:15 uur zal gaan of dat hij op dat moment van het beginpunt vertrekt. Dus wij zijn al vroeg naar het strandje geroeid en hebben het bijbootje een beetje vastgebonden achter gelaten. We staan dan ook ruim voor tijd bij de halte maar geen bus. De volgende bus zou om 10:10 uur gaan en uiteindelijk ging die wel met een Spaans te laat kwartiertje. De overstap in Sant Joseph gaat redelijk vlot en we zijn ruim voor de afspraak van 12:00 uur in Ibiza voor de PCR-Test.

Na de test hebben we even lekker geluncht en zijn we wat bezienswaardigheden gaan bekijken, een drukke winkelstraat, even langs de haven, het oude centrum en de plaatselijke Lidl. Bij de Lidl hebben we een trio van meloenen en een net sinaasappels meegenomen voor wanneer ik alleen op de Just ben.

De bus terug gaat ieder half uur en dat gaat redelijk vlot. Maar in Sant Joseph gaat de volgende bus pas rond 17:00 uur en om nou weer twee uur te wachten zien we niet zitten. Op het moment dat Marianne een taxibedrijf belt, komt er toevallig eentje langs rijden. Zodoende zijn we toch snel bij het strandje, waar ons bijbootje is ingebouwd door badgasten. Even peddelen en we kunnen afkoelen in het water. Er ligt hier nog een Nederlandse boot waar we even langs gezwommen zijn. Die hebben goede verhalen over de haven van Valencia, een van de winterhavens die we op het oog hebben.

Terug op de Just gaat Marianne haar tas inpakken voor de terugreis en ik heb een maaltje gemaakt. We hebben nog verschillende duiken gemaakt in de mooie baai van Tarida, waar ik de komende 4 dagen lig te dobberen en om dan elke dag een verhaaltje te schrijven over het lekkere weer, een verfrissende duik, heerlijk gegeten…….. heb ik een pauze tot dinsdag 27 juli, de dag dat Marianne weer aan boord komt