De hele nacht is de lichte deining gebleven, maar we hebben goed in deze cala kunnen slapen. Het wekkertje gaat al om 6:00 uur vanmorgen. We hadden gedacht dat het eerder daglicht zou zijn, maar het is nog flink donker. Dus ontbijten we op ons gemakje en maken we de Just klaar voor de oversteek naar Mallorca.

We rollen gelijk de zeilen uit en hebben een mooie koers hoog aan de wind. De route is makkelijk, een kaarsrechte lijn van de Cala naar de haven van Andraitx. We zien een mooie zonsopkomst, maar echt veel warmte geeft die niet af. De hele tocht hebben we een jas aan. We zijn wel in een recordtijd in Mallorca. Met de 14 knopen wind die er staat, hebben we de motor er een klein beetje bij. Golven zijn er haast niet, waardoor het een comfortabele tocht is. De haven was gereserveerd en na een belletje met de marinero komt die onze lijntjes aanpakken.

In de vooravond maken we nog een kleine wandeling kriskras door het plaatsje. Morgen gaan we meer verkennen. Van de frisse wind heel de dag zijn we lekker rozig en vanavond maken we het niet te laat. Ik in ieder geval niet.