Vannacht keken we in ons bedje door het dekluik naar duizenden sterren, die extra mooi oplichten omdat hier helemaal geen omgevingslicht is. Vanmorgen om 6:00 uur waren de sterren verdreven door de ochtendschemer en een driekwart maan.

Na een ontbijtje hebben we om 7:00 uur het anker gelicht. We hebben gelijk het grootzeil uitgerold. We dachten dat we een mooi bezeild koersje zouden hebben, maar door de hoge bergen en diepe valleien komt de wind toch altijd iets anders dan verwacht. We zijn wat verder van de kustlijn gaan varen, zodat het grootzeil mooi in de wind bleef staan. We hebben een beetje gelaveerd om toch niet te veel van onze koers af te wijken. Ongeveer 15 mijl voor onze ankerbaai wordt de koers bezeild en hebben we ook de fok uitgerold en de motor uitgedaan. We zeilen steeds rond de 6 knopen met uitschieters van 7.4 knopen. Dus zijn we super snel in de baai waar we ons anker droppen. Zodra we stil liggen straalt de warmte je tegemoet.

Snel de bimini opgezet en snel het water in. In het heldere water zien we al snorkelend een paar mooie tropische vissen zwemmen. Marianne heeft zich geïnstalleerd onder de bimini en ik ga met een boekje op het voordek.

De Flegma die wat later dan ons was vertrokken uit de vorige ankerbaai, kwam ruim twee uur later aan in deze baai. Wij gingen naar ze toe zwemmen voor een klein praatje en hun belevenissen aan te horen. Ze waren niet echt tevreden over hun tocht, alles windtegen. Of het nu zit in de twee uur eerder vertrekken of een andere koers blijft een vraagteken.

Terug zwemmend naar de Just hebben we lichte stroming tegen, maar met wat extra zwemslagen komen we gelukkig aan op de Just. De shampoo staat al klaar en de warme douche op het achterdek werkt perfect. We liggen in deze baai nog rustiger dan gisteren, dus slapen we hier lekker. Misschien morgen nog een dagje hier ankeren of toch een baaitje verder.