We hebben vanmorgen flink zitten puzzelen, wat gaan we doen. Er valt af en toe een licht regenbuitje en voor heel de dag waren die kleine buitjes voorspeld. We zijn toch maar gegaan. Met de bus naar Sant Elm. Dat plaatsje heeft een mooie Cala, waar we binnenkort ons anker uit gooien. De bushalte is onduidelijk, want daar staat de lijn 122 op. Er wordt door de Tourist Information en door het havenkantoor verteld, dat de 121 er ook stopt, en ja hoor, precies op tijd. De rit naar Sant Elm is schitterend. Mooie vergezichten, flinke beklimmingen, haarspeldbochten, pijnbomen en talloze olijfboomgaarden. Aangekomen in Sant Elm wandelen we een beetje rond en drinken een bakje koffie met uitzicht op de mooie baai. Daar zoeken we over een paar dagen een plekje.

Een uurtje later nemen we de bus terug naar Andratx, een wat groter en minder toeristisch stadje. We zijn uitgestapt vlakbij een grote markt, die door verschillende straatjes loopt. De markt is al aan het afbreken. Het loopt tegen de siësta. We zijn nog een leuk aanziend restaurantje binnen gestapt voor een “Menu Del Dia”. Er zijn nog voldoende tafeltjes, maar die zijn allemaal gereserveerd. We halen dus maar een paar koeken bij de Mercadona voor extra energie voor de geplande wandeling terug naar Port d’Andraxt. De wandeling gaat eerst door allerlei kleine smalle straatjes en het laatste stuk langs de olijfboomgaarden. Bij elkaar vijf kilometer wandelen.

We hebben toen we terugkwamen wat boodschappen gehaald om aan boord ons eigen “Menu Del Dia” samen te stellen. De verwachte regenbuitjes hebben we gelukkig niet gezien. De verwachte wind is wel tegen 17:00 uur aardig toegenomen.

We hebben gisteren toen ik de buurzeilboot de “Vineyard” hielp naar de overkant te varen een uitnodiging gekregen om vandaag rond 19:00 uur een borreltje te komen drinken. Met een flesje wijn liepen we samen met de bemanning van de “King of Lions” de steiger op, waar we warm welkom werden geheten op de Vineyard. Tot laat hebben we gezellig verhalen met elkaar uitgewisseld in een mengelmoesje van Duits en Engels.