Zo, we zijn de nacht doorgekomen. De maan kwam heel mooi op bij het strandje en de sterrenhemel kwam tot leven. We gingen dan ook regelmatig sterrenkijken in het kuipje. Maar de maan kwam hoger en straalde steeds meer licht in de donkere nacht. Na vele malen het anker te hebben gecontroleerd, gingen we vrij laat naar bed. Maar het was toch lastig. Er stond een aardige wind en in de nacht hoor je toch steeds meer geluidjes. Dus ons bed leek wel een draaideur. We hadden de eerste wekker staan om 1:30 uur om even een blik naar buiten te werpen. We liggen nog stevig. Vervolgens hebben we dat om de twee uur gedaan en daar was steeds geen wekker voor nodig. Rond 8:00 uur zijn we een beetje geradbraakt uit bed gekomen. Maar voor de eerste keer op oceaan met een wind van 22 knopen heeft ons anker zich goed gehouden, nu wij nog. Maar het heeft wel iets zo wakker worden. Een mooi strand vlakbij de Just en zachtjes deinen op de golven. Van de ruim 25 boten die er gisteravond lagen, zijn er in de ochtend meer dan de helft vertrokken. Eentje maakte het iets te bont en ging solo op zeil van het anker af en scheerde rakelings langs de Just, zeg maar op z’n Frans. Door de stroming had ik het idee om de paravaan uit te zetten, maar dat was van korte duur. De vislijn dreef links en rechts naast de Just en niet met de stroming mee, geen vis vanmiddag. Maar in de namiddag deed Marianne nog een poging en had al snel een makreel aan de haak. Alleen tijdens het inhalen ontsnapte die. Maar al snel verscheen het volgende visje. Een nog niet eerder door ons gezien exemplaar, het was een klein visje en we hebben hem gevrijd van het haakje en hem teruggegooid. Na een half uurtje hield Marianne het voor gezien. Van de rotsen bij het strand waren 2 paraglyders bezig, die langs de rotsen de juiste thermiek probeerden te vinden om zo lang mogelijk langs de rotsen te scheren, leuk om te zien. Het was heel de dag een komen en gaan van bootjes in deze baai, maar er gingen er meer dan er kwamen. Wij gaan de nacht weer in met iets mindere wind dan gisternacht, of we nog ankerwachtwekkers gaan zetten, zijn we nog niet uit.