We hebben gisteravond tot heel laat plannen zitten maken. Wat gaan we doen en vooral hoe. We hebben de knoop doorgehakt. We hebben een plan. In de komende verhaaltjes lezen jullie wel of onze planning goed is verlopen. Ons eerste plan hebben we uitgevoerd. We hebben de Solent met een beetje tegenzin en in mijn ogen veel te snel verlaten. We vertrekken vroeg uit Portsmouth en met de eerste uurtjes stroom tegen richting Poole. Motorsailend zigzaggend over de Solent door een zeilwedstrijd van klassieke jachten, de een nog mooier dan de andere. Met een klein snikje vlak langs Cowes. Kregen we de stroom mee en met een gangetje van ruim 8 knopen naar de Needles. Bij de Needles zat de vaart er helemaal lekker in, ruim 10 knopen. Veel foto’s nemend, waren we er veel te  snel langs. Over de Dolfin’s Bay met jammer genoeg geen dolfijnen zoals een vorige keer, jammer. De wind kakte helemaal in, het laatste stukje hebben we de zeilen maar gestreken. Een Hercules vliegtuig van de Royal Navy was aan het oefenen met laagvliegen en rondjes draaien. Onze mast is niet geraakt, maar we hadden wel zo iets van pffff. Bij een van z’n rondjes dropte die ineens een paar rubberboten aan parachute, leuk zo’n privé airshow. Via de boeien bij Poole kwamen we bij de haven waar we gisteren een ligplaats gereserveerd hadden, maar eerst even tanken. Vlak voor de brug een flinke draai maken en dan rekening houden met de sterke stroom en aanleggen. Daarna naar de Poole Quay Haven, waar we achteruit naast een grote motorboot hebben aangelegd. We hadden een mooi plekkie aan de boulevard en lekker in het kuipje hebben we naar al die flanerende mensen gekeken. We zaten eerste rang, genietend van het zomerweer. We hadden al iets bij het havenkantoor gelezen dat er vanavond een Dream Machine Night was. We wisten nog niet wat dat zal zijn. Wij gingen ook maar flaneren op de boulevard en het stadje. Toen we terug kwamen op de haven was daar een invasie van motoren. We schatten ruim 500, maar misschien nog meer. De een nog mooier dan de andere. We hebben ruim een uur langs alle motoren gelopen en ook veel foto’s genomen. We belanden laat bij de Wetherspoon, daar was het Steak-day. Wij kregen een perfect gebakken rumpsteak voorgeschoteld en Daniel nam een dubbele hamburger. De besteltijd was iets langer door alle bikers, die ook iets te bikken wilden. Nu alle info doornemen die we bij de Tourist Information gehaald hebben voor de havendag in Poole morgen.