Alle weerberichten zijn gunstig toen ik om 5 uur vanmorgen opstond. In overleg met Marianne, want daar moet ik af en toe beter naar luisteren qua weersvoorspellingen, kreeg ik toestemming om te vertrekken. Marianne kroop nog lekker onder het dekbedje en samen met Daniel zijn we uitgevaren. De bedoeling was om half 6 de sluis uit, maar dat duurde iets langer. Uiteindelijk waren we pas na 6:00 uur op zee. Als een spiegel zo glad, wat een verschil met gisteren. We rondden met veel foto’s nemend Beachy Head. Daniel kreeg van al die rustgevende plaatjes ook een idee en die ging languit op de kuipbank. We hebben weer wind tegen, dus motorsailen we naar Brighton. We komen netjes met hoog water aan. Tijdens het aanlopen van Brighton Marina kwam er ook wat meer beweging aan boord. Daniel heb ik wakker geschud en Marianne lag nog languit een boekje te lezen en vond dat we het makkelijk met ons tweetjes wel afkonden. Maar Marianne is onze vaste verbindingsbemanningslid, dus ze moet wel paraat staan voor de bediening van de marifoon en vragen voor een ligplaatsje.  Brighton Marina is flink dicht geslibd en alle ligplaatsen waren maar beschikbaar voor boten met minder dan 1.50 diepgang. Voor ons met 1.95 was er 1 ponton beschikbaar, dus jammer genoeg geen box. Marianne had trek in een English breakfast en dat betekent dat ik naar de ASDA mocht voor vers brood en bacon. We hebben lekker in de kuip ontbeten en nadat de kajuit ook was schoongemaakt, gingen we wandelen naar het centrum. Bij de Marina zijn ze flink aan het uitbreiden en was er een hele wandelboulevard bijgekomen met daar ook een Friday’s restaurant. Nu wordt de keus voor vanavond wel heel moeilijk, wordt het Friday’s, Day’s of Churrascaria? Bijna heel de middag was het onder het shoppen wat gaat het worden. Ondertussen heeft  Marianne flink wat broeken bij de Musto shop gescoord en Daniel en ikke mochten de tassen dragen. De Churrascaria viel als eerste af, ik had geen zin in dat vlees van die zwaarden. Uiteindelijk werd het Day’s met als reden, dat we bij Friday’s weer spareribs zouden bestellen en we de afgelopen dagen ook al 2x spareribs op hebben. Wel een moeilijke, want bij Friday’s zijn ze wel het lekkerst. Met volle buikjes zijn we Day’s uitgerold en hebben nog een beetje over de boulevard geslenterd. Eerst naar een soort hele hoge schoorsteen, dat bleek een nieuwe attractie te worden. De toren was 138 meter hoog, daarom heen komt een ronde glazen donut die als een lift omhoog gaat. We vroegen ons af of de EU daarvoor een subsidie gegeven heeft. Terug in de haven bleken we buren langszij te hebben. Die kwam bijna direct vragen wat onze plannen waren voor morgen. Ik zei dat ik vroeg wilde vertrekken en dat ik de juiste tijd nog zal doorgeven. We vertrekken morgen om 6:00 uur naar Portsmouth, dus de buren gewaarschuwd. Die keken in eerste instantie niet zo blij, maar wat later vond hij het toch ook een goede tijd om te vertrekken.