Zo dat is een kort nachtje. De live band op het plage aan zee “een soort klein malieveld” speelde ons in slaap met gezellige liedjes. Helaas moesten wij vroeg op en konden niet meedansen. Volgens de berekening hadden we minstens 3 knopen stroom tegen, maar door dicht onder de kust te blijven viel de stroom tegen mee. Daniel vond ook, dat we door een gebied moesten wat én ondiep was én veel iets onderwater stekende rotspartijen had. Maar door goede navigatie en met behulp van 3 kaartplotters zijn we die veilig doorheen gekomen, scheelt toch weer ruim 2 mijl. Even na zonsopkomst zocht Daniel zijn kooi op en kwam het hoofdje van Marianne tevoorschijn. Die nam de wacht van ons over en kon ik ook even een klein tukje doen op de kuipbank. Jammer genoeg staat er geen wind en hebben we alles moeten motoren. Het grootzeil hadden we wel gehesen, maar dat was meer voor de sier en dan lijken we tenminste op een zeilboot. We waren wel weer ruim 2 uur voor de geplande tijd bij Deauville en hebben volop de stroom mee gehad. Net voor het kenteren konden we de open sluis doorvaren. Eerst even diesel tanken want de Just krijgt toch dorst van al dat motoren. We hadden alleen keus uit een plekje langszij een Fransman, de haven lag propvol. Tijdens het aansluiten van de elektrakabel bleek dat we geen stroom aan boord hadden. Na eerste alle stekers nagekeken te hebben, bleek het in de omvormer te zitten. Marianne kon het niet langer aanzien en ging alvast naar het strand. Wij bleven nog even klussen en als een wondertje deed alles het ineens weer, waarschijnlijk was de omvormer oververhit. Wij ook naar het strand en eerst Marianne zoeken in de mensen menigte. In de avond gingen we voor het gezellige Trouville, waar veel restaurantjes langs de lange kadeboulevard zijn te vinden. We hadden snel een juiste keus gemaakt en weer lekker gegeten. Morgen gaan we Deauville in.