Zo, wat een luxe douches, maar dat mag ook wel voor de tot nu toe duurste haven. Maar een supermarkt of bakker waren niet in de omgeving te vinden. Dan maar een paar broodjes van gisteren oppiepen in de oven. Na een uitgebreide scheerbeurt van Mark met een mesje konden we eindelijk aan het ontbijt. Rond 11 uur vertrekken we naar Poole. Op de Solent stond een aardig briesje van ruim 22 knopen. We lagen aardig op één oor en het was leuk. Maar met de stroom tegen en het laveren tegen de wind duurde het wel héél erg lang voordat we bij de bestemming zouden aankomen. Dus varen we nu op de motor met het grootzeil gehesen. Bij de Needles was er een betere koers te varen, de motor kon uit en het fok zetten we erbij. De stroom was inmiddels gedraaid, zoals Mark had berekend, en met een lekker gangetje rolden we over de golven naar Poole. Het was even goed zoeken in de Reeds Almanak, welke haven we zouden nemen. We kozen voor de haven het dichtst bij het stadje. We waren net op tijd voor een box, want niet veel later hoorden we over de marifoon dat de haven vol was. Mark had zelf bedacht dat hij corvee had en ging voor het diner zorgen: spaghetti met ricottasaus. Voor een toetje gingen we wandelen op de havenboulevard, waar Mark al snel een Wetherspoon zag, waarvan we weten dat ze ook lekker toetjes hebben. Maar eerst flaneerden we langs allemaal leuke oude Volkswagen Campers en Kevers. Toetjestijd brak aan en Daniel ging voor de appelcrumble met warme custard en Mark een sorbetijs met chocoladefudge cake. Wij proefden van deze ruime toetjes een beetje mee. Morgen gaan we het stadje verder verkennen.