Vroeg  op, broodjes in de oven en voordat we weggingen snel ontbijten. Binnen 20 minuten waren we klaar. We hadden een hele tocht voor de boeg. De afstand naar Ramsgate is 16 mijl, met stroom mee ietsje meer dan 2 uurtjes varen. Met een schijnend zonnetje hadden we allemaal een plekje gevonden op het dek of in de kuip. En gleden we over een spiegelgladde Noordzee langs een mooie kust naar Ramsgate, het tochtje had wel langer mogen duren. Van de havenmeester mochten we een ligplaatsje zelf uitzoeken aan de F of G ponton. De bootjes voor ons hadden daar moeite mee met zoveel vrijheid. Het was voor ons de eerste keer in Ramsgate, maar voor Marion de 4de keer en Mark de 2e keer, dus wij zijn onder begeleiding van Mark en Marion rondgeleid, langs de boulevard en winkelstraatjes. Na de lange stadswandeling hebben we in het kuipje zitten borrelen en snacken en gekeken naar de bootjes die ook de vrijheid hadden van het uitzoeken van een ligplaats. Altijd leuk om naar het geklungel van anderen te kijken. We zijn vanmiddag uitgenodigd door Mark en Marionvoor een etentje bij de pizzeria, dus daar zijn we na het borrelen heen gegaan. We hebben daar diverse brochetta als voorafje genomen en pizza als hoofdgerecht. De Italiaanse toetjes hebben we een beetje gedeeld met elkaar. Ja, en het belangrijkste gespreksonderwerp was hoe Mark en Marion elkaar ontmoet hebben. We zijn iets wijzer geworden, maar er zitten nog wat gaten in het verhaal. We moeten toch meer gaan uiteten :). We gaan toch door naar Londen. Niet zo als volgens planning in één keer vanaf Ramsgate, maar eerst naar Queenborough een tocht van 40 mijl. Daar gaan we aan een mooring (een boei) om dan de andere ochtend de laatste 40 mijl te varen. Maar eerst morgen goed naar de weerberichten kijken hoe het met Bertha gaat en met welke windkracht we morgenmiddag te maken krijgen.