De vlaggetjes konden voor de tweede keer in de mast. Mark is 27 jaar geworden! Ik heb speciaal voor Mark bij de Lidl boodschappen wezen halen en ruim de tafel gedekt voor het ontbijt. We vertrekken vandaag van de Solent en we willen rond 10:00 uur losgooien. Nadat de Just weer vaarklaar was, zijn we richting Cowes gevaren. Tijd voor een verjaardagstaart. Vanmorgen heb ik echter geen banketbakker kunnen vinden, dus heb ik een eigen creatie gemaakt van mergpijpjes en een hoop slagroom. Bij gebrek aan beter een goed alternatief. Eenmaal op de Solent voelden we langzaam de eerste druppeltjes en een donkere lucht achtervolgde ons met af en toe een flinke bui. Even voorbij Portsmouth klaarde het op en dat kwam mooi uit, want precies daar zagen we in de verte en op de AIS de Abu Dhabi, de Volvo boot die eerder in Portsmouth in de haven lag. We hebben onze koers verlegd om de Abu Dhabi vlaklangs te passeren, wat ook mooi lukte. Weer veel foto’s gemaakt en voor de video die we maakten moest het mannetje op het achterdek die stond te pissen snel afknijpen, anders had hij voor LJL gestaan. We vervolgden onze koers en het zonnetje brak door. De korte broeken gingen aan en met een lekker gangetje stevenen we af op Chichester. Het was nu een strakke blauwe lucht, geen wind en een hoge temperatuur. Het was flink warm in het riviertje naar Chichester. We hadden het goed gerekend, want het water was nog diep genoeg voor ons om direct het kleine smalle sluisje in te mogen. We kregen in de sluis een box toegewezen en in de box hebben we de Just een beetje opgeruimd. We hebben een flinke wandeling van ruim 1 ½ uur naar Chichester ondernomen. Na deze tippel hebben we het stadje bekeken. Daniel heeft nog een Kadootje voor Mark gekocht, een Musto shirt van de Volvo Ocean Race, en een restaurant gezocht voor Mark’s verjaardag dinertje. Het restaurant wat we hadden uitgezocht gaf op maandag 50% korting op al het eten. Wij hadden allemaal iets besteld, maar de ober kwam al snel dat de 10oz Rib-eye en de Zalm op waren. Alleen Marion’s gerecht was er. Wel hebben wij met tegenzin iets anders besteld, wat voor Mark goed uitviel met z’n grote Fishermans plate. Zo. En toen moesten we nog terug naar de Just. We wilden een stuk afsnijden door een Footpath te volgen, nou we kwamen wel bij een Jaguar en Austin Martin dealer met veel mooie wagens, maar ook bij een snelweg. Dus we konden weer terug en hebben gewoon de eerdere weg vervolgd van ’s middags, ruim 2 uur later waren we terug op de Just. Voetjes konden omhoog. We hadden ruim 16 km in de benen.