Heel de nacht waaide de wind door de mast. De optie om vannacht rond 3:00 uur te vertrekken was snel gecanceld, nog maar een keertje omdraaien en verder tukken. Om 7:00 uur nog steeds harde wind met een strakke blauwe lucht. De crew draaide zich nog vele malen om. Zoals gisteren al voorspeld was, we maken er een slaap/uitrustdag van. Vandaag ook voor mij geen ochtendwandeling door een ontwakend stadje op zoek naar lekkere dingetjes voor het ontbijt. Dan maar al het laatste nieuws lezen op de iPad. De crew was toch nog voor hun normen vroeg uit bed (9:00 uur) en de broodjes konden de oven in. Voor de rest van de ochtend hebben we veel de weersvooruitzichten bekeken of de wind zal afzwakken of uit een andere hoek zal gaan waaien. Maar er waren geen verbeteringen. We hadden constant tegen de 25 knopen wind op ons mooringplekje, dus op volle zee richting Ramsgate kan je daar zeker een paar knopen bijtellen. Tijdens het kaarten kwamen er in de namiddag steeds meer bootjes binnen die ook moeten aanleggen aan een mooring. Bij ons lukte dit gisteren goed, maar de bootjes die het nu probeerden hadden daar minimaal 4-5 pogingen voor nodig, waarna ze werden geholpen door Sheppey One, de havenmeester. Deze vaart rond om het havengeld te innen. Werd het toch nog een drukke middag na een luie ochtend. We hebben al het een en ander op: kalfsragoutpasteitje, borrelnootjes, chips en de nodige drankjes.Van de middag rolden we in de avond en kwam de discussie wat gaan we eten (pfffff alweer). Marianne dook samen met Daniel en Sonja de bank in. Daniel en Sonja kozen voor Pannenkoeken, Marianne voor Salade met Zalm en Ansjovis en samen met Cees nam ik een Noedelsoepje. Na de afwas gingen we weer in ruststand en liet ik ze alleen nog even schrikken dat ik morgenochtend om 3:00 uur wil vertrekken, omdat we dan de meest gunstige stroming hebben om in Ramsgate te komen. Nou de voorspelling van gisteren is toch uitgekomen het werd een “slaap, spelletjes, rust, lees, lui, vreet, video dag”. Morgen wat actiever hoop ik. Zelfs het verhaaltje kost moeite op zo’n dag.