Het was tot nu toe een heldere windstille nacht en we hadden er op gerekend dat het heel de tocht motoren zal worden. Even na Cherbourg trok het windje aan en in de wacht van Mark en Daniel hebben die de zeilen hezen. Ondanks de stroom tegen van 2 knopen gingen we met bijna 8 knopen over de grond door het water. We hebben veel sterren vannacht gezien en met diverse appjes op de iPad, konden we er ook namen aangeven. Door veel vallende sterren hebben we allemaal een wens kunnen doen J. We kwamen keurig netjes voor een al geopende sluisdeur aan in Deauville. We zochten een box op en na het ontbijt gingen Marion en Mark wat slaap inhalen. Wij gingen met zijn drieën het stadje in. In Deauville was het markt waar we inkopen deden voor het avondeten. Met tassen vol lekker fruit en verse groentes en wat gebakjes kwamen we op een nog steeds rustige Just aan. Die twee hebbe we met moeite wakker gemaakt en de gebakjes gegeten. Mark en Marion gingen het stadje in en wij gingen naar het strand, waar Mark en Marion later ook heen kwamen. Tot dat het een beetje begon te bewolken zijn we op het strand gebleven. Aan boord maakten we als voorgerechtje warme brie op stokbrood uit de oven en gebakken aardappeltjes met een groente/tomatenprutje met gebakken beenham en grote sappige perziken als toetje. Na de afwas zijn we naar Trouville gewandeld wat voor ons nieuw was. We hebben ons verbaasd over de vele restaurantjes en winkels die hier waren en stukken goedkoper dan in het hautaine Deauville. Eindelijk hadden we een ijssalon gevonden met een ruime keus aan lekkere smaakjes voor allemaal wat wils. Nog even over de boulevard en terug naar de Just.