Zwaar bewolkt! Dat is lang geleden. Ik ging de stokbroodjes halen en de bemanning werd langzaam wakker. Over een klein uurtje varen we uit. Heet water gemaakt voor thee en een paar Nespresso bakjes voor Marianne alvast in het steelpannetje, ontbijten doen we zo op zee. We hadden een stevig begin verwacht bij de havenhoofden. Zeker nadat we gisteren die grote golven binnen zagen rollen, maar het viel reuze mee. We hebben gelijk de zeilen gehesen en broodjes gesmeerd. Met een langzaam doorbrekend zonnetje varen we lekker met de stroom mee naar Dieppe. Iedereen is blij met internet en zit te whatsappen en het laatste nieuws te lezen en restaurantjes te zoeken in Dieppe. Yes, even voor de haven voor de tweede keer dolfijnen. We zagen ze bij de boot die even voor ons vaart, 3 stuks. Ze komen nu ook een kijkje nemen bij ons. Mooi om te zien. Zo nu snel de zeilen strijken en de fenders uithangen, Marianne regelde weer een ligplaatsje en we lagen snel achteruit in de box vlak naast de boot waar de dolfijnen eerst rond zwommen. Op internet hadden we een top 5 van restaurants uitgezocht en om teleurstelling te voorkomen gingen we ze gelijk langs om er eentje te kiezen en te reserveren. Le numéro un was vanavond gesloten, jammer Numéro deux was te ver en Numéro trois te duur, dus kozen we voor Numéro quatre en gelijk gereserveerd. Bij het havenkantoor deden ze voor het eerst lastig. Ze wilden registratiepapieren van de boot inzien, stom want een vlaggenbrief is niet meer verplicht in Frankrijk, maar ze wilden het serienummer van de Just weten. Terug aan boord door m’n mapje met papieren gegaan en wat kom ik tegen een “Internationaal Certificaat voor plezierjachten”. Nog nooit gebruikt waar dan ook, maar ze waren bij het havenkantoor er erg blij mee. Zo alle administratie geregeld. We gaan Dieppe verkennen. We waren hier al een keer eerder geweest, maar toen was het op een regenachtige zondag. Behalve een rommelmarkt kon ik niks meer herinneren (leeftijd?). Nu is het een gezellig Frans plaatsje met leuke winkeltjes. Wat een zonnetje al niet kan doen. Bij een leuk fruitzaakje hebben we groot ingeslagen voor tegen de scheurbuik tijdens onze grote reizenJ. Tijdens het terug wandelen naar de Just kwamen we een grote fontein tegen. Mark maakte zich op voor een sprint door de fontein, maar kwam lelijk terecht toen hij struikelde over een laag puntig paaltje en ook nog terecht kwam met z’n dijbeen op dat puntige paaltje. Na wat eerste hulp, is Mark nog wat verzorgt door Marion op de Just en wij zijn heel de boulevard afgewandeld en langs de winkels weer terug naar de Just. We lossen Mark en Marion af. Mark was weer opgeknapt door de goede verzorging en ging nu flaneren. Wij gaan lekker van het zonnetje genieten met een drankje en vers fruit. Pfff, we klagen niet maar het was lekker heet in de kuip en we hebben Daniel veelvuldig gekoppeld aan allerlei meiden die langs liepen op de steiger en aankwamen met bootjes. De Tripadvisor keus van het restaurant was prefect en we hebben dan ook heerlijk gegeten. Mark en Marion gingen nog even langs de vanmiddag in opbouw verkerende kermis en wij gingen terug naar Just om nog even in het kuipje van het vakantie gevoel te genieten.