Vanmorgen eindelijk een keertje naar de ASDA voor boodschappen. Ik heb ook ruim ingekocht, mede omdat we vanavond aan boord iets moeten klaarmaken. Na een ruim ontbijt en een verplicht laatste plasje op de haven wc hebben we de trossen los gegooid. Met een lekker koersje gingen we richting Beachy Head, maar iets voor de Seven Sisters kwam er een flinke wierpluk in de schroef. Gelijk de motor in z’n vrijstand en een paar keer voor- en achteruit slaan met de schroef had geen resultaat. Mark wilde graag het water in om de wierpluk te verwijderen. Met z’n eerste duik was het wier verwijderd en konden we verder. Via internet en de telefoon hebben we een nieuwe rubberen belt besteld bij Jabsco voor ons defecte boordtoilet. Morgen wordt die bij het havenkantoor van Ramsgate afgeleverd. Naast deze drukke werkzaamheden was het genieten van de kustlijn en het zonnetje. Het was een rustig tochtje met heerlijk weer, waarbij ieder af en toe een klein dutje kon doen. Door de wisselende wind hadden we het af en toe druk met de handling  van de zeilen, fokje voor de wind op de boom, dan weer aan bakboord en dan weer eens aan stuurboord. Maar de jongens hadden goed gerekend. De stroom was de eerste 2 uurtjes tegen en tot Ramsgate stroom mee. Rond 18:30uur begonnen de maagjes te knorren en werd ik de keuken in gestuurd voor een Italiaanse maaltijd, Spaghetti bolognese. Zo we zijn klaar voor de laatste uurtjes. Bij Dover werd het nog even spannend met een drietal vertrekkende en aankomende veerboten, maar wij hoefden de koers niet te verleggen. Met mooie oplichtende wolken kwamen we bij een snel donker wordend Ramsgate aan, met als verwelkoming een paar schitterende vuurpijlen. Nog even mikken tussen de pieren en een plekkie zoeken en heeeeel snel naar het haventoilet voor een beetje verlichting. Morgen beloofd een dag met takkeweer te worden, dus maar even de laatste aflevering van Game of Thrones gedownload en de Formule 1 race van afgelopen zondag. Tijd voor nog maar een dutje.